1. tdk'ye göre iri köpek ya da çoban köpeği yahut terbiyesiz, kaba, saldırgan kimse.
    #2319 larden loughness | 8 yıl önce
    0argo terim 
  2. son yıllarda sayıları epey artmış olan kitle.
    #11473 thedirector | 8 yıl önce
    0argo terim 
  3. ülkemizde bir kesimin, başka bir kesim için kullandığı tabir. karşı tarafı yaralamak, onları aşağılamak için kendisini aydın sanan kesimden insanlar bunu yaparlar. ak parti'yi savunan herhangi bir insana ak troll veya çomar diyerek, ne söylediğine bile bakmadan onları görmezden gelirler. sonrasında "bu angutlara anlatıyosun anlamıyolar abi. siktir olup gideceksin bu ülkeden boklarında boğulsunlar amına koyim." gibi söylemlerde bulunurlar. sevgili arkadaşım, sen onun anlattığı şeyi dinliyor musun ki o senin anlattığın şeyi dinlesin?

    son yıllarda çıktı bu karşıt görüşten insanları aşağılamak için lakaplar takma olayı. fenerbahçeliler beşiktaşlılara tinerci der, beşiktaşlılar karşılığında şikeci der. akp seçmeni muhaliflere çeşitli pis lakaplar takarken, muhalifler de onlara ak troll, çomar gibi kelimelerle hitap eder. amaç nedir? karşı tarafı yaralamak. kazanç nedir? hiçbir şey.

    bir insanın fikrinin değişmesini istiyorsanız öncelikle değiştirmek istediğini fikri ciddiye almalısınız. onun ne söylediğini dinlemeden ona bir şeyler anlatmak hiçbir fayda sağlamayacaktır. siz o insana çomar dediğiniz sürece o insan yine aynı kişi ve partiye oy verecektir. seçim süreci boyunca onunla ve fikirleriyle dalga geçerseniz, seçimi kazandığında ise o da sizinle sonuna kadar dalga geçecektir. bu olunca kuduran insanlar var ki anlamakta zorluk çekiyorum. sen o insanla ara vermeksizin dalga geç, o insan seçimi kazanınca seninle dalga geçmesin. neden? eşitlik istemiyor musun sen? özgürlük istemiyor musun? havaya silah sıkan, gecenin bir saatinde korna çalan, bağırıp çağıran magandalardan bahsetmiyorum elbette. seninle bir sosyal medya paylaşımı ile dalga geçmesinin yanlış tarafı nedir? ben sinirleniyorum çünkü ben onunla hiçbir zaman dalga geçmiyorum.

    karşı tarafa bir şey anlatmaya çalışıyorsanız anlattıktan sonra o kişinin zihninde anlattığınız meselenin kalmış olmasına özen göstermeniz gerekir. siz o kişiye "çomar" dedikten sonra destan da yazsanız o kişinin hafızasında o kelime yer edecektir. bu o kişinin aptallığıyla ilgili değil, sizin aptallığınızla ilgilidir çünkü aptal olmayan insan o kelimeyi kullandıktan sonra anlattıklarının bir önemi kalmayacağının farkına varır. burada şu ayrımı yapmak gerekir; sizin isteğiniz karşı tarafı aşağılayıp, azınlık kalarak protesto yapma isteğiyle yanın tutuşan kişiliğinizi tatmin etmek midir? yoksa gerçekten karşı tarafın fikrini değiştirip, seçim kazanmak ve bu ülkenin bir de o şekilde yönetileceğini görmek midir? herkes ikinci seçeneği tercih ettiğini söyleyecektir fakat eylemlere bakıldığı zaman farkında olarak veya olmayarak ilk seçeneğin gerçekleşmesi üzerine hareket edildiği görülür.

    esas konumuza dönecek olursak; bu ve bunun gibi çirkin ifadelerden kaçınmak gerektiğini düşünüyorum. karşınızdaki insan gerçekten aptal olabilir fakat ona düzgün bir şekilde durumu anlatırsanız, en fazla onu ikna edemezsiniz ve 1 oy kaybederiz. amma velakin siz ona bu tür ifadeler kullanırsanız onun 1 oyunu kaybedeceğiniz gibi etrafındaki insanların da taraf değiştirebilecek 1 oyunun artık orada kalmasını garantilersiniz. bütün bu oy meselesi bir kenara; insanları ayrıştırmamamız gerektiğini düşünüyorum. oradan bakınca polyanna gibi görünüyorsam; iktidarın herhangi bir ayrıştırıcı söyleminde ağzınızı açmamanız gerekir.

    not: yazının bütünlüğüyle ilgili çeşitli sıkıntılar olabilir. yazarken böyle bir kaygı gütmedim. içimi dökmek istedim yalnızca. okurken zorlanırsanız şimdiden özür dilerim.

    #98771 blackmamba | 7 yıl önce
    0argo terim 
  4. ülkemizde yaşayan genel anlamda ortak bir fikre sahip olduklarını ifade eden bir toplum kesiminin, farklı düşüncedeki bir toplum kesimi için eleştiri dozunu aşan, kötüleyici, etiketleyici, en az diğer toplum kesimin kullandığı kadar ötekileştirici hitap kelimesi.

    bu toplumu kutuplaştırıcı kötü bakış açısı toplumda son on senede yerleşmeye başladı, uzun yıllar önce nadiren kullanılıyor olsa da yanlış hatırlamıyorsam 'un yazdığı ve simgeselleştirdiği oldukça tepki alan bir makalesinde yer verdiği "" nitelemesinden sonra bir kesim tarafından (keşke beğenilmeyip, benimsenmeseydi) benimsenip kullanılmaya başlandı.

    bence en azından kendi fikrinden olmayan insanlara hitaben futursuzca, aymazca kullanılan "bunlar vatan haini" nitelemesi kadar topluma zarar veren bir söylem ve niteleme.
    #98786 okuryazamaz | 7 yıl önce
    0argo terim 
  5. Söylenilen tarafın sonuna kadar hakettiği söz.
    İyi niyetli muhalefet devri bitti kardeşlerim.
    "Siz adamları dinlemiyorsunuz onlar da sizi dinlemiyor. "

    Onları dinliyorum ama dinlenmeye değer bir şey yok. Hayal dünyalarında yaşıyorlar. Anlatıyorum ama dinlemiyorlar. Gerçeği görmek istedikleri gibi görüyorlar. Soruyorum bir şizofren hastasını orda biri yok diyerek ne kadar ikna edebilirsiniz?
    Anlamıyorlar, anlamıyorlar, anlamıyorlar..
    Şimdi bir de türkiye 2071 diye animasyon yapmışlar. Güya türkiye o hale gelecekmiş.

    Acıma yetime döner koyar götüne ne kadar doğru bir söz. O insanlara çomar demek kötü bir şey sizi kınıyorumcu arkadaşlar bu insanların yarattığı tahribattan nasibini alan insanları düşünün sonra bir daha karar verin.

    Kanser hastası kıza dilenci muamelesi yapan, ensar vakfına bir kereden bir şey olmaz diyen, tecavüzcüleri salan, her boka zam yapan, doları euroyu uçuran, yurtdışında, uluslararası alanda irtibarımızı yerle bir eden, cinayet işlediği halde ceza almayan bir evlada sahip olan (kim olduğunu biliyorsunuz), ananı da al git diyen, türkiyeyi yasa boğan soma olayında halka taziyeye gitmesi gerekirken dayak atan, tokat atan, tecavüze uğrayanlara o da gece o kıyafetle orda dolaşmasaymış diyen, kadın kahkaha atmamalıdır diyen ve aklıma şimdi sinirden dolayı gelmeyen binlerce olayı bildiği halde bu insanlara oy atan insanlar bunlar.

    Şimdi ben bu adama "çomar" demeyeyim de ne diyeyim?

    Arkadaşlar, dostlar hayata pembe barışçıl bakmayı bırakın artık. O aşamayı aşalı çok oldu.
    Ben şahsen siyaset yüzünden arkadaşlarınla aranı bozmaya da karşıyım artık. Çevremde mecbur kalmadıkça akpli insan görmek istemiyorum. Engel atıyorum, takipten/arkadaşlıktan çıkıyorum sosyal medyadan gerekirse.

    Yarın babam akp'liyim desin babamı da silerim. O derece netim.

    Çünkü çomarlık insan aklına bir hakarettir.
    0argo terim 
  6. Üstteki yazara katılmakla birlikte bir kaç şey de ben söyleyim adamlar diyalogu kapattı artık kimse kimseyi dinlemiyor.

    Sadece, Çomar diyen kesim toplumu ayrıştırmamıştır. Erdoğan bunu yıllardır yapıyor mitinglerde ölmüş çocuğun annesini yuhalatan bir zihniyete sahip. Sadece çomar denmesi mi zorlarına gidiyor. Adamlar AKP'ye oy vermeyen vatan hainidir diye dolaşıyor siz ne diyorsunuz ya sonra neymiş çomarmış. Muhalif laf söylüyorsun fetöcü diyorlar terörist diyorlar. Bence çomar bunların yanında hiç bişey değil.
    0argo terim 
  7. ülkenin bu sözle ayrışıp kutuplaştığına inanan arkadaşlar ya hafıza ya analiz problemi çekiyorlar.

    uzun uzun çok güzel yazılmış, tekrar etmenin anlamı yok. şu örneklemden söz ediyoruz:
    al bu da bonus

    şimdi bu insanları "yavrusunu toprağa vermekte olan bir anneye hakaret edilmesi, yuhlanması ayıptır" düzeyinde en minimum insani seviyeye ikna edebilen olursa elle yazıp imzaladığım özür mektubumu göndereyim ibret olayım.

    geçiniz ne zaman öldürsek diye gözümüzün içine bakanlara zorla empati çabasını.

    "peki ne yapacağız" diyene, çok geç kalmış olsak da:
    #98827 son kurtadam | 7 yıl önce
    0argo terim 
  8. ben her şeye rağmen kendine göre bildiğin doğruların peşinde gidip, medeniyetten (kimilerine göre tek dişi kalmış olsa da) sapmadan, hakaret edilmesine izin vermeden, bir başkasına hakaret etmeden, aşağılamalarına izin vermeden, bir başkasını aşağılayıp da onun seviyesine inmeden, ondan farklı yanlarını ortaya koyarak, insanlığın bilinen ortak değerleri peşinde hareket ederek. düşüncelerini ifade etmenin, anlatmaya devam etmenin gerektiğini düşünüyorum.

    öncelikle karşıt fikrin insanlık için uygulanamaz ve kötü olduğunu dile getirirken, aynı davranışları sergilemek kendi fikrinin doğruluğuna dair bir güvensizliği veya bu dünyada doğruların asla kazanamayacağına, öne çıkamayacağına dair bir inanışın yerleştiğine dair işarettir.
    ben bu yanlış inancı kabul etmiyorum.

    dünyada evrensel doğruların kazandığı ve bir çok insanın bu evrensel doğruları kabullendiği ve buna göre yaşadığı örnekleri görmek bu inancımı (ülkemize dair ne kadar zayıf olsa da) ayakta tutuyor.

    evrensel doğrulara ulaşmak için izlenen yolda her toplum kendine ait özel yollar belirlemiş, bizim ülkemizde şimdiye kadar kullanılan yöntemlerin (göreceli olarak) başarısız olması, bundan sonra kullanılacak yöntemlerin başarısız olacağını göstermez.
    elbette insanlar farklı yöntemlerin doğru sonuca ulaştıracağını düşünüp değerlendirebilir ve bundan sonra değerlendirmelerine göre hareket ederler.
    tek dileğim izledikleri yolda eleştirdikleri insanlara dönüşmemeleri veya o duruma gelmeseler bile toplumun bi-taraf insanlarına karşı, eleştirdikleri grup kadar itici olduklarına dair algı oluşturmamaları.
    #98832 okuryazamaz | 7 yıl önce
    0argo terim 
  9. çomar kavramı aslında çok ikincil bir meseledir.
    adama çomar demişsin dememişsin, bunun o adam üzerinde pek bir etkisi olduğunu zannetmiyorum.

    bir abi vardı, adı mahmut olsun (gizlilik gereği). mahmut abi meslek olarak kaynakçıdır, yanılmıyorsam.
    liseden arkadaşımın akrabası. dolayısıyla, mahmut abiyle -genelde bi mangal etrafında- bir kaç defa bir araya gelmişizdir.
    gecekonduda yaşıyor ve bundan dolayı kendisini kıskanıyorum çünkü kafasına göre mangal yakabiliyor, çatıya çıkabiliyor, apartmana tıkılmak zorunda kalmıyor.
    ne bana ne de bizim arkadaşlara karşı hiç bir yamuğunu görmedim. hatta lisedeyken bizi ''kurtarmıştı''. nasıl mı kurtardı? bi arkadaşın yazlığına gitmişiz ama aynı evi paylaşmak, lisedeki arkadaşlığa benzemiyor tabi.. ev sahibi arkadaş huysuzlanıyor, adeta bir erkek kezbanına dönüyor, adamın tatil hevesi yok, eğleneceğimize yarak gibi günler geçiriyoruz yani. ama bu mahmut abi geldi, et falan getirdi (akciğer, dalak ve gırtlak! da olsa et ettir) yani bir renk kattı. içtik, yedik, plajda rakı-üzüm yapıp sarhoş kafayla denize girdik, kahinatı falan konuştuk. lisedeki kızlarla da denk geldik yazlıkta: bi bok olmadı tabi, merhaba merhaba... mahmut abi -bi abazan olarak- bi tanesini pek bi beğenmişti, 8 yıl sonra bile sormuşluğu vardı o kız napıyor diye.

    mahmut abi'yle en son bir kurban bayramında görüştük. ''takriben'' (şu takriben lafını o da çok seviyor) 4 yıl önce falandı. bize porno film endüstrisine girme hevesinden bahsetti. kendisi o zaman evliydi (şimdi de evli olduğunu tahmin edebiliyorum) ve 1 tane kızı var (o zaman 5 yaşında falandı) ve mutlu giden bir evliliği var (en azından pek çok ''okumuş kesimin'' evliliğinden daha mutlu gittiğini tahmin edebiliyorum). ayrıca bana ''seks, kız arkadaş falan var mı dost'' falan dedi -ki o zaman üniversite okuyordum- ''ohoo ben olsam şimdi...'' falan dedi, klasik mahmut abi muhabbetleri işte... biz lisedeyken o bize 14 yaşında bir kızla ilişki yaşadığını bir şekilde inandırmıştı. sonra bunun yalan olduğu ortaya çıktı. yakın bir zamanda ayrıca alkollüyken bir arkadaşıma dert yanmış: şu yaşına gelmiş ama hayatında daha hiç ağza vermemişti! (derdini sikeyim mahmut abi...) arkadaşlar teselli etmişler. ama gülmemek için kendini zor tutmuşlar tabi. ayrıca otobüste bi kadına sarkıntılık etme vukuatı da var mahmut abinin (olayda temas var mı bilmiyorum ama taciz var) kendi anlattı, yani bunu anlatmakta bir problem görmedi ve yaptığında da bir problem görmedi.

    kendisiyle hemen hemen hiç siyaset konuşmadık ama en azından bir dönem- erdoğan'ı severdi, akp iktidarını överdi. hala da sevdiğini tahmin edebiliyorum. hatta bi ara dersim katliamı gündemdeydi, enteresandır, o da o konuya girmişti, olayı chp'ye iteleyip oradan dersimli kılıçdaroğlu'na yüklenmişti, riyakar ilan etmişti. ama kendisi bırak siyasi yayınları -hayatı boyunca- şok gazetesinden başka gazete almış mıdır acaba ? (şok, mok vb gazeteleri de resimlerine bakmak için alıyordu... ki porno yaygınlaşmasıyla birlikte o tarz gazeteler de artık azalarak bitti gitti. )

    mahmut abiyle aynı sofrada bir araya geldiğimiz diğer arkadaşların siyasi durumu ne alemde peki? bir tanesi lisede sol hayranıydı sonra atatürkleşti sonra erdoğancı oldu sonra esadcı-ulusalcı bir atatürkçü derken türkçü -ve hatta bi ara ırkçı- oldu başımıza (ki bi tarafı kürt)... ayrıca edebiyatı ve entelektüelliği küçümsemeye, protein tozuna abanmaya başladı. halbuki zerdüştü okumuştu, o kadar discovery belgeseli izlemişti, yılmaz güney'in romanını da okumuştu ve daha nicelerini ama neden olabileceği yerden daha geri durdu ki...
    diğeri belediyede iş buldu evlendi. muhtemelen ya mhp ya akp'ye oy veriyor. mhp diye tahmin ediyorum çünkü belediye mhp'nin. onun da çok sönük bi hayatı var diye tahmin ediyorum.
    üçüncüsü, antep'te üniversite okurdu: antep'te tek eğlencesi fast fooda abanmak, haftada 1 kez kerhaneye gitmek olan bi arkadaştı o ara. öğrenci direnişleriyle ilgili polis sker miker diye konuşuyordu en son (halbuki babası işkence görmüştü zamanında). şimdi ne oldu bilmiyorum, en zekisi o duruyordu halbuki, niye kendini saldı bilemem.

    şimdi başta mahmut abi başta olmak üzere bu arkadaşlar -az veya çok- çomar sıfatını hak ediyor mu etmiyor mu. ve bunlar türkiye'dir, türkiye seçmenidir. bence; çomar dediğimiz, dediğiniz adamlar burayı ve bu platformları okumuyor bile. ki akp'li seçmen başka partiye kolay kolay oy vermez artık. herkesin oyu belli. hangi şehrin ne olduğu, herkesin sınırı belli.

    tabi çomarlığın, muhazakarlık ve türkiye halkıyla sınırlı kaldığını zannetmek saçma olur. muhalif çomarı da çoktur, kemalist çomarı, alevi çomarı, kürt çomarı da çoktur. abd çomarı, sırbistan çomarı da çoktur, kosova çomarı da. kendi mahallesinden, kendi kültüründen ve takılmaca-siyaset raconundan kopamayan her dallama ve densiz, dengesiz kişi: bir çomardır. çoğunluğun kimliği neyse çomarlığın rengi de ona göre zuhur eder, türkiye'de bu çomarlık bir ritüel islamı ve tutucu-milliyetçilik olarak zuhur etti... bu işler böyle...
    #99085 zil 130 | 6 yıl önce
    0argo terim 
  10. Terbiyesiz, kaba, saldırgan kimse.

    Örnek kullanım: Sen böyle üst perdeden konuşuyorsun çünkü etrafındaki o çomarlara güveniyorsun. (R. C. Ulunay)
    #103984 tdk | 6 yıl önce
    0argo terim 
  11. Diğer sözlüklerde çokça bulunan, Kulzos'ta ise henüz denk gelmediğim -- iğrenç kişilik. Allah Kulzos'u korusun ve yüceltsin !
    #141797 proct | 6 yıl önce
    0argo terim 
  12. İnsanların karşısındakini küçümsemek olarak kullandıkları köpek cinsidir.
    0argo terim 
  13. Üzerine çok yazıp karalamaya gerek yok, bunu ‘aşağılama’ olarak görenler hayal dünyasında yaşıyor. Çomar, çomardır. Eğitemezsiniz.

    “Ama onlardan ne farkımız kaldı ki.” O really? Nerede yaşıyorsun sen, ayda mı?
    #150658 bulamadimbirnick | 6 yıl önce
    0argo terim 
  14. ülkemizin nüfusunun %90'ını oluşturur, iki türlüsü vardır birincisi normal çomar ikincisi ulusalcı çomar. ikisi de fanatiktir.
    #150660 diogenes | 6 yıl önce
    4argo terim